Videi draudzīga un integrēta mobilitāte Daugavpils pilsētā

Projekta statuss:

Pabeigts

Projekta nosaukums:

Videi draudzīga un integrēta mobilitāte Daugavpils pilsētā

Projekta numurs:

4.5.1.1/21/I/005

Finansējuma saņēmējs:

Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Daugavpils satiksme"

Reģ. Nr.: 41503002269

Jur. adrese: 18. novembra iela 183, Daugavpils, LV-5417

Projekta sadarbības partneri:

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība

Reģ. Nr.: 90000077325

Jur. adrese: Krišjāņa Valdemāra iela 1, Daugavpils, LV-5401

Projekta īstenošanas vieta:

Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Daugavpils Reģions: Latgale Latgale Latgale Latgale Latgale Latgale Latgale Latgale Latgale Latgale

Specifiskā atbalsta mērķa (SAM) nosaukums un numurs:

4.5.1 Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru

Projekta kopējais finansējums:

27 810 724.04 EUR

Projektam piešķirtais ES fondu līdzfinansējums:

KF: 23 179 499.77 EUR

Nacionālais publiskais finansējums*:

4 090 499.96 EUR

Nacionālais privātais finansējums**:
Kopējie atbilstīgie izdevumi:

27 269 999.73 EUR

Atbildīgā iestāde:

Satiksmes ministrija

Projekta mērķa grupa:

Projekta mērķa grupa ir visi Daugavpils pilsētas iedzīvotāji, reģiona iedzīvotāji un viesi. Daugavpilī sabiedriskā transporta pakalpojumus izmanto 15,2 miljons pasažieru gadā, no kuriem 7,3 miljoni ir tramvaja pasažieri (2019.gada dati, avots: Daugavpils satiksme). Tramvaja pasažieru skaits pakāpeniski palielinās, kopš ir sākti transporta infrastruktūras uzlabojumi. 2020.-2021.gadā būtiskas izmaiņas pieprasījumā pēc sabiedriskā transporta...

Projekta mērķa grupa ir visi Daugavpils pilsētas iedzīvotāji, reģiona iedzīvotāji un viesi. Daugavpilī sabiedriskā transporta pakalpojumus izmanto 15,2 miljons pasažieru gadā, no kuriem 7,3 miljoni ir tramvaja pasažieri (2019.gada dati, avots: Daugavpils satiksme). Tramvaja pasažieru skaits pakāpeniski palielinās, kopš ir sākti transporta infrastruktūras uzlabojumi. 2020.-2021.gadā būtiskas izmaiņas pieprasījumā pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem ir ieviesusi COVID-19 pandēmija. Iedzīvotāji tiek aicināti mazāk uzturēties sabiedriskās vietās, ierobežot nepieciešamību pārvietoties un mazāk izmantot sabiedrisko transportu, kā rezultātā pasažieru skaits ir strauji samazinājies. Sabiedriskā transporta lietošana ir stipri ierobežota: sabiedrisko transportlīdzekļu ietilpība nedrīkst pārsniegt 80% no transportlīdzekļa ietilpības (atsevišķos periodos 50%), ārkārtējās situācijas laikā no 2021.gada 9.novembra ir atcelti atvieglojumi braukšanas maksai sabiedriskajā transportā, darba veikšanai attālināti nav nepieciešams izmantot sabiedrisko transportu. Analizējot 2021.gada 11 mēnešu datus par pārvadāto pasažieru skaitu, var secināt, ka valstī noteikto pārvietošanās ierobežojumu dēļ 2021.gadā pārvadāto pasažieru skaits būs vēl mazāks nekā 2020.gadā. Sagaidāms, ka 2022.gadā vēl daļēji saglabāsies valstī noteiktie pārvietošanās ierobežojumi un ierobežojumi sabiedriskā transporta izmantošanai. Uzlabojoties epidemioloģiskajai situācijai, var cerēt, ka 2023.gadā iedzīvotāju pārvietošanās vairs netiks ierobežota, tādēļ sabiedriskā transporta lietotāju skaits pakāpeniski sāks pieaugt Kvalitatīvas tramvaja infrastruktūras izveidošana un pakalpojumu servisa paaugstināšana, veicot pārvadājumus ar jauniem tramvaju vagoniem, veicinās videi draudzīgāku sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu Daugavpilī. Tiks uzlabota sabiedriskā transporta pieejamība, pasažieru ērtību līmenis un drošība visām iedzīvotāju grupām. Uzlabota tramvaju infrastruktūra veicinās iedzīvotāju mobilitāti, nodrošinot ērtu nokļūšanu uz darbavietām, izglītības iestādēm, medicīnas iestādēm, tirdzniecības un atpūtas vietām un citur. Projekta rezultātā tiks paaugstināts pasažieru ērtību līmenis, kas neapšaubāmi padarīs tramvaju par pievilcīgāku transportlīdzekli, salīdzinot ar citām pārvietošanās iespējām Daugavpils pilsētā. Sagaidāms, ka pēc projekta īstenošanas tramvaju pasažieru skaits palielināsies līdz 6,2 miljoniem (projekta ietekmē sagaidāms 2% pieaugums, salīdzinot ar bāzes scenāriju). Tas nozīmē, ka samazināsies autotransporta lietotāju skaits un vairāk tiks izmantots sabiedriskais sliežu transports. Projekta īstenošana veicinās CO2 un citu kaitīgo emisiju samazināšanu Daugavpils pilsētā.

Projekta kopsavilkums:

Projekta mērķis ir veicināt videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru skaita pieaugumu videi draudzīgā sabiedriskajā transportā Daugavpilī. Projekts ir secīgs turpinājums SAM 4.5.1.1.pasākuma pirmajā un otrajā kārtā iesāktajiem tramvaja infrastruktūras uzlabošanas darbiem, lai nodrošinātu kvalitatīvus, ērtus un drošus pasažieru pārvadājumus Daugavpils pilsētā, tādējādi piesaistot lielāku pasažieru skaitu. Projektā ir...

Projekta mērķis ir veicināt videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru skaita pieaugumu videi draudzīgā sabiedriskajā transportā Daugavpilī. Projekts ir secīgs turpinājums SAM 4.5.1.1.pasākuma pirmajā un otrajā kārtā iesāktajiem tramvaja infrastruktūras uzlabošanas darbiem, lai nodrošinātu kvalitatīvus, ērtus un drošus pasažieru pārvadājumus Daugavpils pilsētā, tādējādi piesaistot lielāku pasažieru skaitu. Projektā ir paredzēts veikt sekojošas darbības: • Esošās tramvaju līnijas pārbūve Smilšu ielas posmā (no Valkas ielas līdz Jātnieku ielai, iesk. pagriezienu uz Jātnieku ielu) (0,7km); • Esošās tramvaju līnijas pārbūve Jātnieku ielas posmā (no Smilšu ielas līdz Depo teritorijai) (0,9km); • Esošās tramvaju līnijas pārbūve tramvaju 2.maršutā (posmā no 18.novembra un Ventspils ielu krustojumam līdz Jāņa ielai) (2,9km) • Jaunu tramvaju vagonu iegāde (4 vagoni); Pārbūvējot esošo tramvaja līniju posmus Smilšu ielā, Jātnieku ielā un 2.maršrutā (kopā 4,5 km), tiks uzlabots sliežu ceļa tehniskais stāvoklis un nomainīti kontakttīkli. Tas nodrošinās mūsdienīgu tramvaju elektroapgādes sistēmas izmantošanu, tramvaju kustības regularitāti un samazinās tehnisko avāriju risku. Tramvaja kustība kļūs līdzenāka, drošāka un ātrāka. Kontakttīkls tiks pielāgots stieņveida un pantogrāfa tipa strāvas uztvērēja izmantošanai, kas ievērojami uzlabos tramvaju vagonu ekspluatāciju un kustības ātrumu. Jaunie zemās grīdas tramvaji nodrošinās apmierinošu ērtību līmeni pasažieriem – tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, monitoriem un audio sistēmu, tiem būs labāka skaņas izolācija, zemā grīda ievērojami atvieglos pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no transportlīdzekļa. Projekts uzlabos pilsētas iedzīvotāju iespējas izmantot sabiedrisko transportu visām sociālajām grupām. Projekta kopējās izmaksas ir 27 810 724.31 EUR, no kurām attiecināmās izmaksas ir 27 270 000,00 EUR. Maksimālais plānotais Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējums projektam ir 23 179 500,00 EUR saskaņā ar MK noteikumu Nr.465 9.punktu. Projekta attiecināmo darbību īstenošana uzsākta 2021.gada 4.ceturksnī un tiks pabeigta līdz 2023.gada 31.decembrim. Kvalitatīvas tramvaja infrastruktūras izveidošana un pakalpojumu servisa paaugstināšana veicinās videi draudzīgāku sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu Daugavpilī. Tiks uzlabota sabiedriskā transporta pieejamība, pasažieru ērtību līmenis un drošība visām iedzīvotāju grupām. Projekts veicinās Saeimā 2010.gada 10.jūnijā apstiprinātās Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030.gadam mērķa „Nodrošināt valsts enerģētisko neatkarību, palielinot energoresursu pašnodrošinājumu un integrējoties ES enerģijas tīklos” sasniegšanu, veicinot elektriskās piedziņas izmantošanu sabiedriskajā transportā. Projekts ir iekļauts Daugavpils pilsētas attīstības programmas 2014.-2020.gadam investīciju plānā. Tas atbilst rīcības virzienam V1-2 “Sabiedriskā transporta parka un infrastruktūras pilnveidošana”, lai sasniegtu mērķi - estētiski un funkcionāli sakārtotu un attīstītu pilsētvidi.

Līguma noslēgšanas datums***:

30.05.2022.

Projekta sākuma datums:

30.05.2022.

Projekta beigu datums****:

31.12.2023.

Nozare:

Tīra pilsētas transporta infrastruktūra un veicināšana (tostarp aprīkojums un ritošais sastāvs)

Kods: 043

% -

ES līdzfinansējuma likme par katru prioritāro virzienu:

85.00

Darbību saraksta pēdējās atjaunināšanas datums:

28.03.2024.

* - Projekta nacionālā publiskā finansējuma apmērs

** - Projekta nacionālā privātā finansējuma apmērs

*** - Civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas datums

**** - Paredzamais darbības fiziskās pabeigšanas vai pilnīgas īstenošanas datums

***** - Projekta intervences kategorijas nosaukums saskaņā ar Regulas Nr. 1303/2013 96. panta 2. punkta pirmās daļas b) apakšpunkta vi) punktu