Automatizācijas rīki radošajām industrijām AutoRade

Projekta statuss:

Pabeigts

Projekta nosaukums:

Automatizācijas rīki radošajām industrijām AutoRade

Projekta numurs:

8.2.3.0/22/A/004

Finansējuma saņēmējs:

Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EKONOMIKAS UN KULTŪRAS AUGSTSKOLA"

Reģ. Nr.: 40003402986

Jur. adrese: Pērnavas iela 62, Rīga, LV-1009

Projekta sadarbības partneri:
Projekta īstenošanas vieta:

Visa Latvija Reģions: Visa Latvija

Specifiskā atbalsta mērķa (SAM) nosaukums un numurs:

8.2.3 Nodrošināt labāku pārvaldību augstākās izglītības institūcijās

Projekta kopējais finansējums:

1 495 189.12 EUR

Projektam piešķirtais ES fondu līdzfinansējums:

ESF: 1 070 555.40 EUR

Nacionālais publiskais finansējums*:

424 633.72 EUR

Nacionālais privātais finansējums**:
Kopējie atbilstīgie izdevumi:

1 495 189.12 EUR

Atbildīgā iestāde:

Izglītības un zinātnes ministrija

Projekta mērķa grupa:

Projekta galvenā mērķa grupa ir augstskolas un visu līmeņu radošajās nozarēs un mākslas jomas studējošie un mācībspēks Latvijas augstskolās un projekta uzdevums ir atbalstīt ikvienu interesentu – it īpaši augstskolu, kuri īsteno studiju programmas radošo industriju un mākslas jomās, to pasniedzējus un to studentus lai tiem būtu iespēja ieviest digitalizācijas iniciatīvas, kas veicinātu mūsdienīgu un, galvenokārt, inovatīvos risinājumos...

Projekta galvenā mērķa grupa ir augstskolas un visu līmeņu radošajās nozarēs un mākslas jomas studējošie un mācībspēks Latvijas augstskolās un projekta uzdevums ir atbalstīt ikvienu interesentu – it īpaši augstskolu, kuri īsteno studiju programmas radošo industriju un mākslas jomās, to pasniedzējus un to studentus lai tiem būtu iespēja ieviest digitalizācijas iniciatīvas, kas veicinātu mūsdienīgu un, galvenokārt, inovatīvos risinājumos balstītu studiju procesu radošajās industrijās. Projekta realizācijā piedalīsies EKA kā vadošais partneris, LU, TSI, reģionālās augstskolas – ViA, LiepU un RTA un industrijas partneri – LDA, VATP, VAA. Projekta mērķa grupa ir augstskolas un pēc statistikas datiem 2021. gada sākumā Latvijā bija 29 augstskolas, no kurām 16 – valsts mācību iestādes, savukārt 13 – privātās mācību iestādes (https://data.stat.gov.lv/pxweb/lv/OSP_PUB/START__IZG__IG__IGA/IGA060/table/tableViewLayout1/). 2022. gada pavasarī EKA, LU, LiepU, RTA, ViA un TSI kopā ir vismaz 11 radošo zinātņu bakalaura studiju programmās un 7 kursi maģistra programmās. Kopējais studējošo skaits Latvijā 2021. gadā, kas iegūst augstāko izglītību (ISCED 5.-8. līmenis) – 77 376 cilvēki. Viena no Latvijas, kā Eiropas Savienības (ES) dalībvalsts, prioritātēm ir inovācijās un zināšanās balstīta ekonomika (https://lzp.gov.lv/wp-content/uploads/2021/05/Inovaciju_attistibas_tendences_un_priekslikumi_inovaciju_veicinasanai_ekonomiskas_krizes_laika.pdf). Lai sasniegtu šo mērķi un attīstītu to, kā viens no svarīgākajiem faktoriem ir augstskolas, to programmu daudzpusība, starpnozaru sadarbība, jo augstskolas veido zināšanu bāzi jaunajiem uzņēmumiem un Latvijas darbaspēkam. Studentiem ir nepieciešamas prasmes ne tikai studiju laikā pieprasītās jomās un to studiju nozarē, bet arī veikla un pielāgojama domāšana, spēja pastāvīgi mācīties un attīstīties, veidot inovācijas, būt radošiem un gataviem ne tikai strādāt par savas nozares speciālistiem. Šo mērķi var palīdzēt sasniegt augstskolas ar progresīviem mācību kursiem, kuri iet roku rokā ar darba tirgū pieprasītajām zināšanām un prasmēm. Ar jaunām digitalizācijas inovācijām studiju procesos būs iespēja veicināt darba tirgum nepieciešamo prasmju attīstību un kā rezultāta veicināt absolventu konkurētspēju. Lai augstskolas spētu attīstīties virzienos, ekosistēmas elementi jānodrošina vairākos līmeņos: starptautiskais līmenis, valsts līmenis, starpiestāžu līmenis un iestāžu institucionālais līmenis. Augstākās izglītības digitalizāciju nosaka vairāki politikas plānošanas dokumenti (https://www.izm.gov.lv/lv/media/12854/download): Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021 - 2027, Digitālās transformācijas pamatnostādnes 2021 – 2027, Nacionālās attīstības plāns 2021 – 2027, Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnes 2021-2027. Šajos plānošanas dokumentos noteiktie digitalizācijas mērķi paredz Latvijā līdz 2027. gadam augstskolās: 1. Aktīvi izmantot digitālos risinājumus studiju procesā; 2. Uzlabot gan akadēmiskā personāla, gan pētnieku digitālo tehnoloģiju izmantošanas prasmes; 3. Nodot jaunās zināšanas un jaunās tehnoloģijas iedzīvotājiem (mūžizglītība). Vēl nesen mācību procesos un biznesa attīstībā kā prioritārs tika noteikts STEM princips, kas sevī apvieno zinātni, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātiku. Tagad to nomaina STEAM princips (https://www.ucf.edu/online/engineering/news/comparing-stem-vs-steam-why-the-arts-make-a-difference/), iekļaujot starpdisciplinārajās jomās arī mākslu (art), tātad novērtējot vizuālo mākslu, vēsturi, fizisko mākslu, tēlotājmākslu un mūziku kā nozīmīgu, svarīgu un nepieciešamu. Māksla ir radošuma un iztēles izmantošana, lai palielinātu STEM būtisko prasmju attīstību, kā arī uzlabotu elastību, pielāgošanās spējas, produktivitāti, atbildību un inovācijas – tās visas ir nepieciešamās prasmes veiksmīgai karjerai jebkurā studiju jomā un arī jaunuzņēmuma veidošanā. Projektā digitālo iniciatīvu ieviešanā tiks apvienoti speciālisti, eksperti, digitālie aģenti, projektu partneru pieredze, kompetence, radošo un citu industriju pārstāvji, lai veidotu sinerģiju, kas ļaus ieviest inovācijas Latvijas augstākajā izglītība un augstskolās, tādā veidā palielinot konkurētspēju un studentu skaitu. Analizējot ārvalstu un Latvijas digitalizācijas iniciatīvas, tika secināts, ka šāda attīstība un inovācijas augstskolu mācību procesos ir nepieciešamas. Augstskolām jaunu kursu, iekārtu, digitalizācijas iniciatīvu ieviešana būs noderīga un ir pat vajadzīga, jo tas dos iespēju attīstīties arī augstskolu mācībspēkam un nodrošinās studentiem pamatu nākotnes darbā. Projekta ietvaros tiks nodrošināti pasākumi, kas būs saistīti ar sadarbības partneru izglītības iestāžu jaunu studiju programmu īstenošanu vai esošo studiju programmu uzlabošanu.

Projekta kopsavilkums:

Projekta “Automatizācijas rīki radošajām industrijām AutoRADE” mērķis ir ieviest digitalizācijas iniciatīvas, kas veicinās mūsdienīgos, inovatīvos risinājumos balstītu studiju procesu radošajās industrijās. Studiju kvalitātes pilnveidei tiks izstrādāti un ieviesti jauni, automatizēti IT risinājumi, kas pilnveidos augstskolu mācību kvalitāti, studējošo digitālās prasmes un stiprinās augstskolu digitālo kapacitāti, izstrādājot un ieviešot...

Projekta “Automatizācijas rīki radošajām industrijām AutoRADE” mērķis ir ieviest digitalizācijas iniciatīvas, kas veicinās mūsdienīgos, inovatīvos risinājumos balstītu studiju procesu radošajās industrijās. Studiju kvalitātes pilnveidei tiks izstrādāti un ieviesti jauni, automatizēti IT risinājumi, kas pilnveidos augstskolu mācību kvalitāti, studējošo digitālās prasmes un stiprinās augstskolu digitālo kapacitāti, izstrādājot un ieviešot inovatīvus digitālus tehnoloģiskus risinājumus studiju procesā, mācību rezultātu analīzē un augstskolu darbībā, tai skaitā izstrādājot un ieviešot starpinstitūciju sadarbības un koplietošanas risinājumus radošajām nozarēm. Šī projekta ietvaros Ekonomikas un kultūras augstskola ieviesīs digitalizācijas iniciatīvas partnerībā ar Latvijas Universitāti, Transporta un sakaru institūtu, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju, Vidzemes augstskolu, Liepājas Universitāti, Latvijas Digitālo akseleratoru, Ventspils Augsto tehnoloģiju parku un Valmieras Attīstības aģentūru. Projekta galvenās darbības: • Studentu digitālo prasmju apguves satura, metožu un tehnoloģiju izstrādi, pielāgošanu un ieviešanu, pilnveidojot esošos un izstrādājot jaunus B un C kursus / moduļus 7 radošajām nozarēm prioritārās tēmās automatizācijas rīku apgūšanai radošo industriju un mākslas studiju programmās Latvijas augstskolās; • laboratoriju izveidi / pilnveidošanu 7 prioritārajās tēmās, lai stiprinātu augstskolu digitālo kapacitāti un nodrošinātu studiju procesu sasaisti ar digitālajām tehnoloģijām, kas tiek izmantotas radošajās nozarēs; • 9 digitālo risinājumu un platformu izstrādi vai pilnveidi augstskolu digitālās kapacitātes stiprināšanai un digitalizēto studiju kursu nodrošināšanai, t.sk.: a. izglītības lietojumprogrammas un iekārtu vadības sistēmas izstrādi; b. programmatūras izstrādi Studentu lietu izveidei un digitalizācijai, analītikai. • komunikācijas un publicitātes pasākumi par ieviestajām digitalizācijas iniciatīvām • projekta vadība un īstenošana, • projekta publicitāte. Projektā plānotie rezultāti: 1. Augstskolu skaits, kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda atbalstu digitalizācijas iniciatīvu ieviešanai, kas veicina mūsdienīgu, inovatīvos tehnoloģiskos risinājumos balstītu studiju procesu – 6; 2. Augstskolu skaits, kuras ieviesušas digitalizācijas iniciatīvas, kas veicina mūsdienīgu, inovatīvos tehnoloģiskos risinājumos balstītu studiju procesu – 6; 3. Jaunu kursu izveide / esošo kursu adaptācija un integrācija studiju procesā augstskolās – 7; 4. Digitālie risinājumi un platformas izglītībai un partneru sadarbībai – 9; 5. Mācību aprīkojums augstskolās vai sadarbības partneru telpās – 5. Projekta kopējās izmaksas: 1 682 157,84 EUR, t.sk. ESF finansējums 1 204 425,01 EUR un valsts budžeta finansējums 477 732,83 EUR. Plānotais projekta ilgums - 15 mēneši, no 01.10.2022. līdz 31.12.2023.

Līguma noslēgšanas datums***:

31.10.2022.

Projekta sākuma datums:

31.10.2022.

Projekta beigu datums****:

31.12.2023.

Nozare:

Kods: -

% -

ES līdzfinansējuma likme par katru prioritāro virzienu:

85

Darbību saraksta pēdējās atjaunināšanas datums:

23.07.2024.

* - Projekta nacionālā publiskā finansējuma apmērs

** - Projekta nacionālā privātā finansējuma apmērs

*** - Civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas datums

**** - Paredzamais darbības fiziskās pabeigšanas vai pilnīgas īstenošanas datums

***** - Projekta intervences kategorijas nosaukums saskaņā ar Regulas Nr. 1303/2013 96. panta 2. punkta pirmās daļas b) apakšpunkta vi) punktu