2024. gada 23. jūlijā valdība apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotos Ministru kabineta (MK) noteikumus, lai ar Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējumu īstenotu Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras izbūves, pārbūves un atjaunošanas pasākuma ietvaros plānoto projektu - Jāņa Čakstes gatves (Dienvidu tilta 4.kārtas) izbūvi.
Projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir Rīgas valstspilsētas pašvaldība. Plānotais kopējais finansējums ir 84,1 milj. eiro, tai skaitā KF finansējums 71,5 milj. eiro un pašvaldības līdzfinansējums 12,6 milj. eiro.
Jāņa Čakstes gatves izbūves (Dienvidu tilta 4.kārtas) projekta ievaros ir paredzēts izveidot jaunu Rīgas valstspilsētas infrastruktūras iztrūkstošo Eiropas transporta tīkla (TEN-T) posmu, kas vienlaikus veidos jaunu pieslēgumu TEN-T elementam. Projekts ir stratēģiski svarīgs, lai pilnībā savienotu Austrumu maģistrāli ar tās pievedceļiem ostai un Latvijas galveno autoceļu tīkla elementiem, kas apkalpo kravu transportu uz un no ostas, tādejādi novēršot infrastruktūras pārrāvumus pilsētas maģistrālo ielu tīklā.
Īstenojot Jāņa Čakstes gatves (Dienvidu tilta 4.kārtas) izbūvi tiks novērsti transporta infrastruktūras pārrāvumi, tai skaitā nodrošināta alternatīvo maršrutu izveide TEN-T tīkla tranzīta un kravas transportam, atdalot tos no vietējas nozīmes sabiedriskā transporta plūsmām un samazināts ceļā pavadītais laiks, kā arī un veicināta satiksmes intensitātes caurlaides spēja un uzlabota satiksmes drošība. Tāpat veidosies saīsināts maršruts un veicināti raitāki kravu pārvadājumi, samazinot laiku, kas satiksmes dalībniekiem jāpavada ceļā (gan uz uzlabojamā posma, gan uz atslogojamā). Tādējādi projekta īstenošana uzlabos mobilitāti un Rīgas valstspilsētas sasniedzamību.
2024.gada 4.ceturksnī plānota projekta apstiprināšana un līguma slēgšanas par projekta īstenošanu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA), savukārt projekta īstenošana, būvdarbu veikšana paredzēta no 2024.gada 4.ceturkšņa līdz 2027.gada beigām.