Piekļūstams saturs

Fonta izmērs

Kontrasts

Lasīt vairāk

Koncepcija par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas un vadības sistēmu 2007.-2013.gadā

Koncepcija par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas un vadības sistēmu 2007.-2013.gadā

1. Risināmā jautājuma būtība

Līdzekļus, kas Latvijai pieejami Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas periodā 2004.–2006.gadam, varēs izmantot līdz 2008.gadam. Līdztekus šim plānošanas periodam norisinās darbs, sagatavojot nākamo  plānošanas periodu, proti, tiek izstrādāta normatīvo aktu bāze finansējuma izmantošanai, noteikts izmantojamā finansējuma apjoms un prioritārās jomas.

Lai sagatavotos nākamā plānošanas perioda ieviešanai, arī Latvijai jāveic virkne pasākumu – jāizstrādā plānošanas dokumenti un normatīvie akti, kas pamato finansējuma apguvi.

Izstrādājamie Eiropas Savienības tiesību akti, kas nosaka vadības sistēmas pamatprincipus nākamajā plānošanas periodā, paredz iespēju veidot atšķirīgas plānošanas perioda ieviešanas sistēmas – šajā koncepcijā aplūkoto koncentrēto un dekoncentrēto plānošanas perioda ieviešanas modeli.

Nākamā plānošanas perioda finansējums būs pieejams Latvijai ar 2007.gada 1.janvāri, taču, pirms uzsākt tā izmantošanu, izstrādājami un apstiprināmi daudzi  apjomīgi konceptuāli dokumenti, un šis darbs  prasa vismaz 15 mēnešus. Tādēļ Finanšu ministrija, pamatojoties uz līdzšinējo pieredzi pašreizējā plānošanas perioda ietvaros pieejamo struktūrfondu apguvē, kā arī atbilstošajiem Eiropas Savienības tiesību aktiem, piedāvā divus plānošanas perioda ieviešanas modeļus struktūrfondu finansējuma apguvei 2007.–2013.gadā. Modeļa izvēle ļaus uzsākt darbu pie plānošanas perioda ieviešanas dokumentu izstrādes, tādējādi dodot iespēju Latvijai izmantot nākamā plānošanas perioda finansējumu nekavējoties – tiklīdz tas kļūs pieejams.

2. Piedāvātie risinājuma varianti

1.variants. Koncentrētais modelis

Koncentrētais plānošanas perioda ieviešanas modelis paredz esošās plānošanas perioda ieviešanas sistēmas pārmantojamību – par plānošanas perioda ieviešanu atbild viena valsts pārvaldes iestāde. Modeļa izvēles gadījumā minētā valsts pārvaldes iestāde izstrādās gan stratēģisko ietvardokumentu, gan arī būs atbildīga par normatīvo aktu un operacionālo programmu izstrādi, uzraudzības komitejas izveidi operacionālajām programmām un operacionālo programmu uzraudzību ar vienotas vadības informācijas sistēmas starpniecību. Tiek plānots, ka šajā plānošanas perioda ieviešanas modelī tiks izstrādātas trīs operacionālās programmas un vienota normatīvo aktu bāze, kas pamato minēto programmu ieviešanu.

2.variants. Dekoncentrētais modelis

Dekoncentrētais modelis paredz kompetences un atbildības sadalīšanu starp nozares ministrijām. Ja izvēlas minēto modeli, Finanšu ministrija – stratēģiskā ietvardokumenta izstrādi koordinējošā iestāde – izstrādā stratēģisko ietvardokumentu, savukārt operacionālās programmas un normatīvos aktus, kas  pamato to ieviešanu, izstrādā atbilstošā operacionālās nozares vadošā iestāde. Tādējādi ir plānots, ka tiks izstrādātas septiņas operacionālās programmas, kā arī normatīvie akti, kas pamato katras programmas ieviešanu.

Koncepcijā ir izklāstītas abu minēto plānošanas perioda ieviešanas modeļu stiprās un vājās vietas, katram modelim norādītas atbildīgās institūcijas, kā arī laika grafiks sagatavošanas un plānošanas darbu veikšanai, lai laikus uzsāktu nākamajā plānošanas periodā pieejamā finansējuma apguvi.

  • Koncepcijas kopsavilkums pieejams šeit
     

  • Koncepcijas pilns teksts pieejams šeit
     

  • Plānošanas dokumentu un tiesību aktu sagatavošanas laika grafiks pieejams šeit
     

  • MK 26.10.2005. rīkojums Nr. 689 "Par koncepciju par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas un vadības sistēmu 2007.–2013.gadā" pieejams šeit
     

  • Koncepcijas prezentācija MK (18.10.2005) pieejama šeit
     

  • Prezentācija EK (19.10.2005) "Programming period 2007-2013" pieejama šeit

Saņem jaunumus un paziņojumus par projektu konkursiem e-pastā