Piekļūstams saturs

Fonta izmērs

Kontrasts

Lasīt vairāk

Pabeigts viens no līdz šim nozīmīgākajiem Kohēzijas fonda līdzfinansētajiem projektiem - Saulkrastu apvedceļa būvniecība

Pabeigts viens no līdz šim nozīmīgākajiem Kohēzijas fonda līdzfinansētajiem projektiem - Saulkrastu apvedceļa būvniecība


27. septembrī Lilastē notika svinīgs jaunā Saulkrastu apvedceļa un rekonstruētā autoceļa posma Skulte – Svētciems atklāšanas pasākums. Saulkrastu apvedceļš ir lielākais no jauna būvētais infrastruktūras objekts kopš 1991.gada.

Saulkrastu apvedceļa būvniecība tika  uzsākta 2005.gada septembrī, un divu gadu laikā Skultes pagastā uzbūvēts 20,2 kilometrus garš autoceļš ar 11,5 metru platu asfaltbetona segu no Lilastes līdz Dūčiem.

Apvedceļā ir 17 dažādas satiksmes būves - tilti, satiksmes pārvadi, gājēju tuneļi un pievedceļi, kopumā 13 kilometru garumā. Būvdarbu laikā uzbūvēti septiņi divlīmeņu ceļa pārvadi ar apgaismojumu, kā arī seši jauni tilti pār Inčupi, Ķīšupi, Aģi, Pēterupi un divi - pār Mazupīti.

Gājēju un riteņbraucēju ērtībām uzbūvēti divi tuneļi - pie Inčupes kompleksa un Ķīšupes stacijas, un celiņi 4,4 kilometru garumā. Atsevišķās vietās izbūvētas arī prettrokšņu sienas, blīvžogi un metāla sieta žogi, kā arī veikti egļu dzīvžogu stādījumi. Projekta gaitā rekonstruēts arī esošais Saulkrastu ceļš posmā no Lilastes līdz Skultei.

Būvprojekta autors ir AS "Ceļuprojekts", savukārt būvdarbus 1. un 2.posmā veica "A.C.B.", bet 3.posmā pilnsabiedrība "Binders un A.C.B.". Būvdarbi finansēti no valsts budžeta un Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, un to kopējā līgumcena ir 113 miljoni eiro jeb aptuveni 79,4 miljoni latu. Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 40 miljoni eiro, jeb aptuveni 28 miljoni latu.

Līdz ar Saulkrastu apvedceļa atklāšanu, tika atklāts arī rekonstruētais autoceļš Skulte-Svētciems, kuram paplašināta un izbūvēta izturīgāka ceļa brauktuve. Arī šis autoceļš tika finansēts no valsts budžeta un ES Kohēzijas fonda. Būvdarbu līgumcena sasniedza 44,47 miljonus eiro jeb aptuveni 31,25 miljonus latu. Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 25 miljoni eiro jeb 31,25 miljoni latu.

Turpmāk no Skultes līdz krustojumam ar ceļu Kocēni-Limbaži-Tūja asfalta seguma platums būs 11 metri, bet no šī krustojuma līdz Svētciemam - 8 metri. Visā rekonstruētā posma garumā būs 1,5 metrus platas neasfaltētas nomales. Projektētais kustības ātrums šajā ceļa posmā ir 100 kilometri stundā.

Rekonstrukcijas ietvaros uzbūvēti arī jauni tilti pār Liepupi un Vitrupi. Paaugstinot satiksmes drošību, veikta gājēju un veloceliņu izbūve 2,7 kilometru kopgarumā. Tāpat izbūvētas arī 43 pasažieru platformas un 36 nojumes autobusu pieturās. Atsevišķos ceļa posmos izbūvēta jauna drenāža un rekonstruētas caurtekas.

Informāciju sagatavoja:

Ineta Keiša
Finanšu ministrijas
Projektu vērtēšanas departaments
Plānošanas un kontroles nodaļa
Tālr. 6 7083 906
Ineta.Keisa@fm.gov.lv

Saņem jaunumus un paziņojumus par projektu konkursiem e-pastā